پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
محمدزاده

حوزه/ شرکت کننده مدرسه دارالعلم یکی از مهمترین برکات دارالعلم را بهره مندی از مضجع منور امام رضا(ع) دانست و گفت: در مدرسه تابستانه دارالعلم علم و معنویت با یکدیگر به برکت مضجع منور رضوی توامان است.

حجت الاسلام غلامحسین محمدزاده، شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با بیان این که امسال دومین سال متوالی حضور او در این مدرسه است، به پیشرفت کمی و کیفی آن اشاره و عنوان کرد: امسال هم اساتید متنوع و برجسته کشوری حضور یافتند و هم از طلاب بین الملل دعوت شده است.

وی با بیان این که مدرسه تابستانه دارالعلم توانسته است با جهان اسلام ارتباط بگیرد، تصریح کرد: امسال این مدرسه با جهان اسلام مرتبط شده است و طلاب از کشورهای همسایه نیز در دوره حضور دارند و چند روزی در مباحث اعتقادی و کلامی از حضور شخصیت های علمی و همچنین مرجعیت، آیت الله سبحانی بهره مند می شوند که بسیار مغتنم و قابل استفاده است.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم با بیان این که با رویکرد پژوهش محوری حوزه علمیه خراسان نیازهای پژوهشگران و شرکت کنندگان تا حدودی مرتفع می شود، خاطر نشان کرد: در مدرسه دارالعلم بسیاری از نیازهای جامعه از جمله نیازهای تبلیغی برآورده می شود و با مباحثی که القا می شود می توان از فرصت تابستان استفاده بهینه داشت.

حجت الاسلام محمدزاده یکی از مهمترین برکات دارالعلم را بهره مندی از مضجع منور امام رضا(ع) دانست و با بیان این که در مدرسه تابستانه دارالعلم علم و معنویت با یکدیگر توامان است، عنوان کرد: به برکت حضور عالم آل محمد و زیارت ایشان است که طلاب در این فضای علمی حاضر شدند و در طول روز به درس و بحث می پردازند و حضور در این حریم علمی می تواند انگیزه قوی برای طلاب از سراسر کشور و جهان اسلام ایجاد و آنان را برای کار علمی ترغیب کند.

وی با بیان اینکه به همین دوره دو هفته ای اکتفا نشده و این مدرسه در طول سال نیز توسعه پیدا کند، گفت: امیدواریم این دوره تداوم و گسترش پیدا کند و در طول سال نیز این ارتباطات حفظ شود و از همین طلاب، جمعی برای مدارس تخصصی تر طول سال نیز دعوت شوند و در فضای حاشیه ای هم مجموعه مقالات، کتب، پایان نامه و رساله های علمی به مجموعه مخاطبان و شرکت کنندگان دوره ارائه و عرضه شود تا بتواند برای آنان موثر واقع شود.

شرکت کننده مدرسه ادبیات و زبان شناسی دارالعلم به تبیین ضرورت حضور طلاب در این مدرسه اشاره و ابراز کرد: رسالت طلاب آن است که قرآن و روایات اهل بیت(ع) را بفهمند و بفهمانند و از این جهت تبلیغ مدنظر قرآن و روایات محقق نمی شود مگر اینکه فهم آیات و روایات صورت بگیرد و یکی از مقدمات فهم آیات و روایات هم خوب کار شدن ادبیات است.

حجت الاسلام محمدزاده پیشنهاد داد تا درسال های آینده در حاشیه مدرسه تابستانه دارالعلم برنامه هایی برای حضور خانواده ها نیز در این ایام مهیا شود چراکه این امر قوت قلبی برای آنان خواهد بود و به برکات مدرسه می افزاید.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha